Thursday, July 9, 2015

Tian Tian Hainanese Chicken Rice | Singapore

Sebagai penggemar nasi hainam, tentu saja saya tidak boleh melewatkan memburu nasi hainam ketika di Singapore. Terkenal dengan nasi hainam yang enak, di Singapore memang banyak sekali restaurant yang menyediakan menu ini. Kali ini sesuai dengan rekomen dari kiri kanan saya, akhirnya saya memutuskan untuk mencoba Tian Tian Hainanese Chicken Rice yang konon katanya nomor 1 di Singapore. 

If you're a fan of Hainanese Chicken Rice, come to Singapore is one great decision. While in Singapore let's try local dishes. This time I want to try Tian Tian Hainanese Chicken Rice, that recommend by my friend, they say it is the number one of hainanese chicken rice in Singapore. 

Setelah saya google, ternyata ada 3 toko Tian Tian di Singapore, namun tempat yang paling convenience adalah di Maxwell Food Centre yang berada di belakang China Town. 

After googling, found Tian Tian has 3 store in Singapore but the most convenience was in Maxwell Food Centre those located near China town. As you can see on the map below. 

Begitu sampai di Maxwell Food Centre, anda cukup mencari kios yang antrian-nya paling panjang dan ikut mengantri. Harga sepiring hainan chicken rice adalah SGD3.50 dan chicken drumstick rice adalah SGD4.20. 

Once you enter Maxwell, just found the store those has long queue. Chicken rice for SGD3.50 and chicken drumstick rice for SGD4.20. Since I don't like drumstick, I order a plate of chicken rice. 

I order Hainan Chicken Rice 
Dan tentunya sejak saya melihat antrian yang panjang itu sudah tidak perlu diragukan lagi. Daging-nya empuk dan lembut begitu juga nasinya yang sangat harum dengan bumbunya. Dan yang tidak boleh terlewatkan adalah sambal-nya. 

The most important thing is dont forget to ask for the chili, it taste so good and delicious. I'll be coming back again. 


No comments:

Post a Comment

Leave comment down below :)